• Follow us

International

হেঁটে ভাইরাসে বিপর্যস্তদের জন্য প্রায় দুই কোটি টাকা তুলেছেন শতবর্ষী এক ব্রিটিশ বাংলাদেশি

লন্ডনে তার বাড়ির বাগানেRead More



Leave A Comment

More News

BBCBangla.com |

করোনা ভাইরাস: আইসিইউ সুবিধে পেতে হাসপাতালে ঘুরছেন রোগীরা New! 2020-06-05 10:08:58কোভিড-১৯ রোগীদের চিকিৎসা

জর্জ ফ্লয়েড হত্যা: `কৃষ্ণাঙ্গ আমেরিকান হিসেবে আমি আতঙ্কিত` New! 2020-06-05 10:08:38জর্জ ফ্লয়েড হত্যার প্রত

জর্জ ফ্লয়েড: আমেরিকায় ব্যাপক প্রতিবাদের মধ্যেও পুলিশি নির্মমতার New! 2020-06-05 09:20:36আফ্রিকান আমেরিকান জর্জ ফ

কক্সবাজার রেড জোন, পৌরসভা এলাকা আবারো লকডাউন করা New! 2020-06-05 07:47:23এলাকা-ভিত্তিক লকডাউন কার

করোনা ভাইরাস: বাংলাদেশে আম পরিবহণে বিশেষ ট্রেন দেয়া New! 2020-06-05 06:20:59বাংলাদেশের উত্তর ও উত্তর

করোনা ভাইরাস: বাস-ট্রেন বা লঞ্চে নিজেকে নিরাপদ রাখতে New! 2020-06-05 06:16:14পহেলা জুন থেকে সারাদেশে আ

করোনায় আক্রান্তের সংখ্যা ৬০ হাজার ও মৃতের সংখ্যা New! 2020-06-05 04:55:23জুন মাস শুরু হওয়ার পর এক÷

করোনা ভাইরাস: বাংলাদেশের সাবেক স্বাস্থ্য মন্ত্রী মোহাম্মদ নাসিমের New! 2020-06-05 02:28:50বাংলাদেশের সাবেক স্বাস্&

করোনা ভাইরাস: 'রেড জোনে কারফিউ দিতে হবে’ বলছেন New! 2020-06-05 01:08:53সরকার এখন পরিকল্পনা করছে

কেরালায় গর্ভবতী হাতির মৃত্যু নিয়ে সবশেষ যা জানা 2020-06-04 13:09:44বিস্ফোরক-ভর্তি আনারস খেয

করোনাভাইরাস : সামান্য অর্থের বিনিময়ে শিশু কন্যাকে বিক্রি 2020-06-04 12:52:59করোনাভাইরাস লকডাউনের কা&

দক্ষিণ কোরিয়ার বেলুন প্রচারণায় উত্তর কোরিয়ার ক্ষোভ 2020-06-04 12:27:24উত্তর কোরিয়ার প্রশাসন এ

বিশ্ব -

জর্জ ফ্লয়েডের জন্য ৮ মিনিট ৪৬ সেকেন্ড নীরবতা New! 2020-06-04 21:56:46বৃহস্পতিবার যুক্তরাষ্ট&#

সন্ত্রাসী গোষ্ঠীর বিরুদ্ধে লড়াই এত সহজে বন্ধ হওয়ার New! 2020-06-04 21:52:01ইরাক ও সিরিয়ায় ইসলামিক

নরওয়ের সুমেরু শহর আলটার কাছে আটটি কাঠামো সাগরে New! 2020-06-04 21:45:37নরওয়ের কর্মকর্তারা বলছ&

পাকিস্তানে গত এক মাসে রোগের সংক্রমণ ৫০০% 2020-06-04 14:26:57পাকিস্তানের স্বাস্থ্য ক&

ল্যটিন আমেরিকার দেশগুলোর মধ্যে চিলিতে সর্বাধিক মৃত্যুর ঘটনা 2020-06-04 14:22:13কর্তৃপক্ষ বলছে ল্যটিন আম

সিরিয়ার উত্তর পূর্বাঞ্চলে সামরিক উপস্থিতির সম্প্রসারণ ঘটাতে চাইছে 2020-06-04 14:14:50সিরিয়ায় স্থানীয় সুত্রগু&

গার্মেন্টস কারখানাগুলোতে আনুষ্ঠানিক শ্রমিক ছাঁটাই জুন মাসেই শুরু 2020-06-04 13:49:33করোনার বৈশ্বিক মহামারীর

মোট আক্রান্তের নিরিখে পশ্চিমবঙ্গে মৃত্যুহার ৫.৩০ শতাংশ 2020-06-04 13:35:15এখনও দেশের অন্য প্রান্তে

প্রতিবাদ বিক্ষোভের বেশিরভাগ মানুষই অসহিংস 2020-06-04 12:22:02জর্জ ফ্লয়েডের মৃত্যুকে ঘ

সংক্রমণ বাড়তে থাকায় চারদিকে উদ্বেগ 2020-06-04 09:51:22অব্যাহতভাবে সংক্রমণ বাড়&

আরও ৩ জন পুলিশের বিরুদ্ধে অভিযোগ দায়েরকে স্বাগত 2020-06-04 09:28:44বিক্ষোভকারীরা ফ্লয়েডের &

হিন্দি চলচ্চিত্র পরিচালক বাসু চ্যাটার্জি মারা গিয়েছেন 2020-06-04 09:26:12হিন্দি চলচ্চিত্র পরিচাল&

AL JAZEERA ENGLISH (AJE)

Turkey to impose coronavirus curfews in 15 cities: New! 2020-06-05 00:48:08Weekend lockdown will be in effect in major Turkish cities including Ankara, Istanbul and Izmir.

Australians urged to stay away from Black Lives New! 2020-06-05 00:19:00Thousands are expected at rallies that aim to highlight Australia's own poor record on Indigenous deaths in custody.

New Zealand military buys five Lockheed Hercules planes New! 2020-06-04 23:31:11The existing fleet of Hercules planes is more than 50 years old and breakdowns have hampered some high-profile missions.

Rights groups sue Trump for forcefully removing protesters: New! 2020-06-04 23:24:34Suit argues Trump, Barr and other officials violated protesters' rights by forcefully removing them for a photo op.

US warship sails through Taiwan Strait on Tiananmen New! 2020-06-04 21:58:17The US and China have stepped up manoeuvres around self-ruled Taiwan as bilateral ties have deteriorated.

What is the 'Boogaloo' movement? New! 2020-06-04 20:57:47A new far-right movement may be stoking tensions in US protests. Who are its adherents, and what do they want?

Thousands defy ban to attend Hong Kong vigil New! 2020-06-04 20:46:53People defied coronavirus ban to attend the vigil, marked by worries over China's new national security legislation.

Revolt of the generals: Trump faces heat from New! 2020-06-04 19:54:29Current and former Pentagon officials break with embattled US president over crackdown on Floyd protesters.

'Get your knee off our necks': Minneapolis honours New! 2020-06-04 19:04:38Thousands stand silent for eight minutes, 46 seconds to remember the man whose killing set off protests across the US.

Qatar Airways CEO: Coronavirus has changed the airline New! 2020-06-04 17:50:05Akbar al-Baker, the head of Qatar Airways, discusses the future of global air travel after the coronavirus pandemic.

Iran marks new daily record in coronavirus cases: New! 2020-06-04 17:23:01Concerns over a potential second wave as health officials record 3,574 new infections in the past 24 hours.

Cameroonian journalist Samuel Wazizi dies in gov't detention: New! 2020-06-04 17:00:42Media watchdog calls Samuel Wazizi's death 'the worst crime against a journalist in the past 10 years in Cameroon'.

bdnews24.com - Home

Government promotes 123 officers to joint secretaries New! 2020-06-05 10:16:44The government has promoted 123 deputy secretaries of the public administration to joint secretaries.

North Korea expresses support for China's measures in New! 2020-06-05 10:00:11North Korea’s foreign minister met with the Chinese ambassador to express support for China’s measures in Hong Kong, North Korea’s K

Hong Kong's free media fears being silenced by New! 2020-06-05 09:58:53When a team of producers at Radio Television Hong Kong (RTHK) heard on May 19 that the publicly funded broadcaster planned to axe one of its most popu

Japan aims to have coronavirus vaccines in use New! 2020-06-05 09:43:09Japan aims to put coronavirus vaccines into use by June 2021, the health minister said on Friday, as the country strives to be fully ready to host the

Hasina approves recruitment of 3,000 medical technologists New! 2020-06-05 09:16:03Prime Minister Sheikh Hasina has approved the recruitment of 3,000 medical technologists amid a cry for conducting more coronavirus tests in the wake

Liverpool to resume title quest against Everton on New! 2020-06-05 08:26:51Liverpool will resume their quest for a first top-flight title in 30 years at city rivals Everton on June 21, as the Premier League released its revis

Messi misses training again with thigh injury New! 2020-06-05 08:19:43Barcelona captain Lionel Messi sat out Friday's training session as he has a small thigh strain, the Spanish champions said.

City set to appoint Lillo as Guardiola's assistant: New! 2020-06-05 08:16:54Pep Guardiola is set to appoint his former mentor Juanma Lillo as his assistant coach at Manchester City, according to reports in the Spanish media on

A crisis that began with an image of New! 2020-06-05 07:33:00In California, an officer sitting in a police car in Vallejo shot and killed a 22-year-old man who was on his knees with his hands up. Only later did

COVID-19: Gonoshasthaya founder Zafrullah's condition worsens New! 2020-06-05 07:31:07Zafrullah Chowdhury's condition has deteriorated as he continues to battle COVID-19 in Dhanmondi's Gonoshasthaya Nagar Hospital.

Tim Davie appointed as new head of the New! 2020-06-05 06:56:48Tim Davie has been appointed the new head of the BBC and will take over the role at the start of September, the publicly funded British broadcaster an

Top supplier Malaysia sees no quick end to New! 2020-06-05 06:55:51A global shortage of medical gloves due to a coronavirus-driven surge in demand will carry over into next year, Malaysia, the world's biggest gloves

BBC News - Asia

Tiananmen anniversary: Hong Kongers mark crackdown despite ban 2020-06-04 00:35:25Many will mark the anniversary at home but police say they will disperse groups who gather outside.

China's cinemas could face widespread closures 2020-06-03 23:29:01Film audiences have moved online during the virus pandemic with fears they might not return to cinemas.

HSBC and StanChart back China security laws for 2020-06-03 22:10:00The UK-based banks have both come out in support of China's controversial national security laws.

Singapore coronavirus: 'If there's a chance to help, 2020-06-03 21:54:08One Welsh Singapore resident is raising thousands for charity by delivering food orders on his bike.

India coronavirus: Recession looms as economy reopens 2020-06-03 19:15:35Businesses and factories are reopening fast, but the future looks both uncertain and grim.

Cyclone Nisarga: India's Mumbai escapes worst cyclone in 2020-06-03 13:37:42India's financial capital narrowly escapes Cyclone Nisarga, as nearby areas bear the brunt.

UK to change immigration rules for Hong Kong 2020-06-03 08:55:54Britain will change its immigration rules for Hong Kong citizens if China passes a new law, the PM says.

Coronavirus: Sex workers fear for their future 2020-06-03 03:38:53Worries about coronavirus transmission spell an uncertain future for millions of sex workers globally.

Coronavirus: Australia set for first recession in three 2020-06-02 23:58:14Official figures show the economy contracted even before the full impact of the virus pandemic.

Backlash in China after front-line doctor dies 2020-06-02 20:05:39A doctor's death has sparked angry conversations about the Chinese authorities' handling of the pandemic.

Australian police probe Aboriginal boy's arrest after video 2020-06-02 03:12:13The policeman has been placed on "restricted duties" after video captured the boy slamming on to bricks.

Coronavirus: The 'tin pot' RWA dictators running life 2020-06-01 19:57:08Why are India's residents' welfare associations being called "little Hitlers" and "tin pot dictators"?

www.washingtontimes.com

Czech PM: Russian diplomat spread fake report of New! 2020-06-05 09:40:56PRAGUE (AP) - The Czech Republic’s spy agency has discovered that a diplomat from the Russian Embassy in Prague spread false information about a

EU, UK still at loggerheads in post-Brexit negotiations New! 2020-06-05 07:40:10BRUSSELS (AP) - Another round of trade discussions between the European Union and the U.K. ended Friday - and once again there were no signs of real p

Libya's Turkey-backed Tripoli forces take back another town New! 2020-06-05 07:22:05CAIRO (AP) - Forces allied with the U.N.-supported government in Libya’s capital said Friday they have retaken another key western town from riv

On sad anniversary, few to mourn the D-Day New! 2020-06-05 02:51:48COLLEVILLE-SUR-MER, France (AP) — At least the dead will always be there. All too many have been, for 76 years since that fateful June 6 on Fran

Iran news agency head convicted for interviewee's spy New! 2020-06-05 02:48:16DUBAI, United Arab Emirates (AP) - The head of Iran's semiofficial ISNA news agency has been convicted over publishing an article that quotes a forme

Court rules against planned Sydney protest due to New! 2020-06-05 01:49:20SYDNEY (AP) — An Australian court sided with police in ruling Friday that a Black Lives Matter protest planned for Sydney poses too much risk fo

UN chief: COVID-19 compounds dire situation in Mali, New! 2020-06-05 01:27:26UNITED NATIONS (AP) - U.N. Secretary-General Antonio Guterres said the coronavirus pandemic has compounded the "dire humanitarian and security situat

Mayor in crisis: Role shifts for LA's Garcetti New! 2020-06-05 01:03:22LOS ANGELES (AP) - The outrage over George Floyd's death arrived at Los Angeles Mayor Eric Garcetti’s front door in the form of hundreds of sho

The Latest: Switzerland to lift travel limits on New! 2020-06-05 00:54:06BERLIN - Switzerland says it plans to lift restrictions on travel from European Union countries and Britain on June 15. The Swiss government previousl

Judge: Tennessee must allow vote by mail for New! 2020-06-04 21:48:23NASHVILLE, Tenn. (AP) - Tennessee must give all of its 4.1 million registered voters the option to cast ballots by mail during the coronavirus pandemi

U.S. presses allies to keep up Islamic State New! 2020-06-04 21:10:06The Trump administration is pressing U.S. allies to boost funding for the global fight against Islamic State, saying Iraq still needs help in battling

Confederate memorials removal campaign resonates in Belgium New! 2020-06-04 20:19:23A longtime campaign to take down statues memorializing the Confederacy, many of which were erected decades after the Civil War, is gaining newfound mo

Breitbart News

Investigator: Ahmaud Arbery Suspects Hit Him with Truck New! 2020-06-05 09:06:55BRUNSWICK, Ga. (AP) — A state investigator testified Thursday that a white man was heard saying a racist slur as he stood over Ahmaud Arbery&rsq

Boris’s Hong Kong Visa Offer 'Directly Breaks' Immigration New! 2020-06-05 08:56:18Migration Watch UK has criticised Boris Johnson for effectively offering citizenship to three million people in Hong Kong, saying that it "would dire

Zimbabwe: 1,300 Arrested in 24 Hours for Coronavirus New! 2020-06-05 08:44:35Zimbabwe police arrested 1,312 people nationwide on Tuesday for violating coronavirus quarantine measures as authorities reinforce lockdown restrictio

Unemployment Falls to 13.3% and Economy Adds 2.5 New! 2020-06-05 08:34:57Shock gains in employment!

Ortiz & Gray: Flatten the COVID-19 Fear New! 2020-06-05 08:33:40Public officials should pivot from "flattening the curve" to "flattening the fear." The data demonstrate that younger and otherwise healthy Americ

Nolte: The Left's Eating Itself. Let them Fight. New! 2020-06-05 08:14:12Last weekend hundreds of people came out in my little town to protest the tragic death of George Floyd. This protest took place less than three miles

Sweden Accused of Removing Migrant Pupil Results to New! 2020-06-05 08:07:50The Swedish government has been accused of removing test scores of foreign-born pupils and those with poor Swedish language skills to boost the countr

Poll: Only 16% Americans Want to 'Defund the New! 2020-06-05 07:55:39LOS ANGELES -- Democrats have begun embracing calls to "defund" or even "abolish" police departments. But a new YouGov poll shows that only 16% of

Canadian Green Leader: Trump's U.S. 'No Longer Safe', New! 2020-06-05 07:05:45Elizabeth May, leader of the Green Party in the Canadian parliament, has called on Justin Trudeau to accept any ethnic minority person from the United

Joe Biden: ‘10 to 15 Percent’ of Americans New! 2020-06-05 05:54:57Presumptive Democrat presidential nominee Joe Biden claimed Thursday night most Americans were good people who see improvement as a possibility for th

Delingpole: Black Lives Matter Has Killed the Lockdown New! 2020-06-05 05:10:19Current UK government policy appears to vacillate between the two positions on lockdown, depending on who is protesting.

Amid Fears of Second Coronavirus Wave, Israel Shutters New! 2020-06-05 04:03:54TEL AVIV - Eighty-seven schools around Israel have closed over coronavirus cases and nearly 10,000 students and staff members are in quarantine. 

Reuters: World News

Mudslide in Arctic Norway sweeps houses into the New! 2020-06-05 10:16:42A powerful mudslide in Arctic Norway swept eight houses and the piece of land on which they stood into the sea, where they sank into swirling waters,

Spain to further ease restrictions, won't rush on New! 2020-06-05 10:13:45Spain will further ease a coronavirus lockdown in its two biggest cities from Monday, but will not start opening its borders to foreign tourists befor

Zimbabwe police arrest opposition officials in dispute over New! 2020-06-05 10:11:12Zimbabwe's police arrested five senior officials of the main opposition party on Friday after they attempted to enter the party's Harare headquarter

Nigerian campaigners stage protest over sexual violence New! 2020-06-05 10:09:24Nigerian rights campaigners took to the streets of the capital Abuja on Friday to raise awareness about sexual violence in the West African country af